Тренінгове
заняття „Корабель”
Мета: діагностика
проблем у класі, сприяння згуртуванню
класного колективу
Цільова група: класні
колективи, де спостерігаються проблемні стосунки
Хід
проведення:
1.
Привітання „Мій
однокласник про мене б сказав...”
Мета:
розвиток навичок самоаналізу
Час:
10 хв.
Хід:
Кожному
учаснику пропонується привітатися, сказавши щось цікаве про себе, починаючи зі
слів „Мій однокласник про мене б сказав...”
2.
Вправа „Зустріч”
Мета: стимуляція
учнів до відвертості у стосунках, розвиток навичок комунікативної взаємодії
Час: 10 хв.
Хід:
Учасники
утворюють два кола (зовнішнє і внутрішнє) і стають обличчям один до одного. Їх
завдання: привітатися з людиною, яка стоїть навпроти, після того, як тренер
прочитає умову. Після кожної умови учасники роблять крок вправо.
Умови:
-
ви зустрілися після довгої розлуки, а
до цього були в добрих, але не близьких стосунках;
-
ви були найкращими друзями і не
бачилися рік;
-
людина навпроти вас дуже налякана,
підбадьорте її;
-
ця людина зробила для вас щось
непросте і приємне, ви щойно про це дізналися;
-
ця людина врятувала іншу людину. Що ви
їй скажете?
Питання для обговорення:
1.
Які відчуття були у вас під час
висловлювань?
2.
Як було одержувати вітання?
3.
Від чого залежали ваші відчуття?
3.Обговорення
метафори „Щоб вітрильник йшов вперед, необхідний не лише сильний
вітер, а й підняте вітрило”
Мета: налаштування
учасників на усвідомлення власної ролі у вирішенні проблем у класі.
Питання для обговорення:
1.
Як ви розумієте даний вислів?
2.
Що він вам підказує?
4.
Вправа „Капітан”
Мета: об’єднання
учасників у групи
Час: 10 хв.
Хід:
Тренер пропонує трьом учасникам стати „капітанами” і вибрати
собі „команду”: боцмана, юнгу, кока, стропольщика, матроса і ін.
5.
Вправа „Модель класу”
Мета:
виявлення і аналіз проблем, які існують
у класному колективі
Час: 30 хв.
Хід:
Етап 1. „Командам” пропонується намалювати „модель” їхнього
класу.
Етап 2. „Командам” пропонується намалювати „ідеальну модель”
їхнього класу.
По завершенні роботи зразки представляються в порівнянні.
Питання для обговорення:
1.
Чи важко було створювати моделі?
2.
Які з них вам більше до вподоби?
3.
Як досягти ідеальної моделі?
6.
Вправа „Скриня змін”
Мета: визначення
кроків, які учасники можуть зробити для налагодження взаємодії в колективі
Час: 25 хв.
Хід:
Учасникам пропонується відповісти на запитання: що я хотів би
змінити в стосунках з однокласниками і чим для цього можу поступитися?
Усі пропозиції записуються на липких
стікерах і приклеюються до плакату „Скриня змін”
7.
Слово для натхнення „Монах і
виноград”.
Біля воріт одного монастиря завжди сидів монах і вітав
кожного, хто заходив в обитель. Він був старенький і дуже добрий. Одного разу
його пригостили гроном винограду. Але монах не став його їсти. „Краще віднесу
настоятелю. Він хворий. Йому це потрібніше”.- вирішив монах. А настоятель
монастиря подумав, що правильним буде
пригостити молодого монаха, який допомагав йому. Молодий монах йшов територією
монастиря, ніс гроно винограду і побачив хлопчика, який грався. „Дитині треба
дати,-”подумав він і поклав у дитячі рученята велику грону. Хлопчик біг
територією монастиря і зупинився біля старенького монаха, який сидів коло воріт
. Всі знали, що той дуже обмежує себе в їжі, а все краще віддає іншим. Хлопчик
підійшов до старенького і пригостив його виноградом.
Немає коментарів:
Дописати коментар