Колективна творча справа

Найкращий спосіб вивчити що-небудь —
це відкрити самому.
Д. Пойа
Формування в учнів навичок самостійної діяльності, творчого потенціалу і здатності використовувати знання на практиці є важливим завданням сучасної школи. У розвитку названих якостей особистості молодшого школяра велике значення має позакласна робота, зокрема - з математики.
Орієнтація навчально-виховного процесу на розвиток здібностей дитини потребує  вдосконалення форм роботи з учнями, які цікавляться математикою.  
З цією метою була проведена колективно-творча справа  «Моя улюблена головоломка».
Головоломки сприятливо впливають на зміцнення логіки, критичне мислення, дрібну моторику та творчі здібності. Діти, які швидко і легко розбираються в головоломках, згодом зможуть легко і швидко оцінювати ситуацію, знаходити рішення проблем, що позитивно відіб’ється на успіхах в будь-якій сфері.


Актуальність: колективно-творча справа  «Моя улюблена головоломка» спрямована на виконання низки значущих для загального розвитку особистості учня завдань, серед яких: формування здатності логічно міркувати, виховання зосередженості, наполегливості, працьовитості, самостійності та ін.; розвиток інтелекту, пам’яті, мовлення, уяви.
Мета : розвивати в школярів інтерес до головоломок та історії їх створення.
Завдання:
·              познайомити дітей з різними головоломками;
·              розвивати комунікативні вміння учнів;
·              сприяти зміцненню єдності класу;
·              вчити будувати дружні стосунки з однокласниками.

Проведення КТС «Моя улюблена головоломка»
І. Попередня робота колективу
Стартовий збір
На дошці написана тема КТС.
- Про що буде наша розмова? (Про улюблені головоломки.)
- Хто хоче допомогти мені у проведенні цієї справи? (Бажають всі.)
- Кожен із вас може внести свою пропозицію, цікаву ідею щодо проведення  КТС «Моя улюблена головоломка» . (Можна головоломки показати,  нові вивчити, зробити їх своїми руками і т.п.)                
- Кому принесе користь наша справа? (Нам )
ІІ. Колективне планування
      У результаті обговорення було створено план проведення КТС «Моя улюблена головоломка»:
1. Опитати дорослих ,  якими головоломками вони грали в дитинстві.
2. Об’єднатися в групи та презентувати свою улюблену головоломку за планом.
                                   План
a)                     Назва головоломки,  її автор.
b)                    Історія виникнення головоломки.
c)                     Завдання  головоломки.
d)                     Розв’язання  головоломки.
3. Провести конкурсну програму “Головоломки - гімнастика для розуму”.
ІІІ. Колективна підготовка КТС «Моя улюблена головоломка»
1. Діти знайомляться  з газетами,  журналами,  книгами,  у яких друкуються головоломки.
2. Випускають  газету «Головоломка».
3. Подорожують  на  фабрику  «Головоломок» , де виготовляють  головоломки «Танграм» , «Піфагор»  та «Флексагон».  
4. Організовують виставку улюблених головоломок.
ІV. Проведення  КТС «Моя улюблена головоломка»
1. Звіт груп про результати виконаної роботи.
2. Конкурсна програма «Головоломки - гімнастика для розуму».
  Діти подорожують   країною  Головоломки та виконують завдання:
1. «Чарівні квадрати»
Спробуй числа дописати,
«Чарівні» зроби квадрати:
У рядках, стовпцях, навскіс -
Будуть суми рівні скрізь!


4



5


1
6

20





10
35
30



16

15

14
19



2. Гра «Палички – складаночки»
 Забери одну паличку,  щоб із чотирьох квадратів стало три.
            

Відповідь:
                    

       
Забери чотири палички так, щоб утворилося три квадрати.






Відповідь:
                  
3. Робота в парах.
 Скласти  підсвічник зі свічкою , використовуючи  танграм.
4. Гра «Хто швидше?»
Скласти собаку, використовуючи Змійку  Рубіка.

5. Задачі-жарти
 Хлопчик написав на аркуші паперу число 86 і запропонував товаришеві: «Не виконуючи ніяких записів, збільшити  це число на 12 і показати мені відповідь». Товариш миттю здогадався, як треба зробити. А ви, діти, здогадалися?  (Треба повернути аркуш паперу на 180°. Тоді матимемо число 98. )
Як 8 поділити надвоє, щоб нічого не залишилося? ( 8    - два нулі)
V. Колективне підведення підсумків
Рефлексія
- Що вам сподобалося? Що в нас особливо добре вийшло?
- Що не сподобалося? Що б ви зробили по-іншому?
- Як ти оцінюєш свою роботу в КТС «Моя улюблена головоломка»?
        За роботу в КТС «Моя улюблена головоломка» кожна дитина отримала зірочку, яку додала до свого «Сузір’я успіху».
Результати КТС «Моя улюблена головоломка»
 У результаті проведення КТС «Моя улюблена головоломка» учні, батьки та вчитель продемонстрували можливість працювати згуртовано, плідно. Всі учасники КТС здобули навички спільної роботи. Діти навчилися відрізняти головоломку від простої іграшки; розуміють, що таке головоломка; знають історію деяких головоломок; уміють застосовувати вивчені алгоритми при вирішенні головоломок.
Можливості подальшого розвитку КТС
Організувати у класі гурток «Головоломка».









ЛІТЕРАТУРА
1.       Богданович М., Козак М., Король Я. Методика викладання математики в початкових  класах: Навч. пос. – 3-є вид., перероб. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2006. – 336 с.
2.       Божко І.В., Ющенко І.В. Тиждень математики в початковій школі.-Х.: Вид. група  «Основа», 2010. — 192 c. — (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 2 (74)).
3.       Бутрім В.Л. Дидактична мозаїка: Математична веселочка. -Х.: Вид. група  «Основа», 2005. — 128 c. — (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 9 (21)).
Інтернет-ресурси:
1.       Божко І.В., Ющенко І.В. Методична скарбничка для позакласної роботи з математики в початковій школі
2.       Омеляненко В.Л., Кузьмінський А.І.Теорія і методика виховання

Немає коментарів:

Дописати коментар